Thursday, April 19, 2012

Krempita

Ovo nije klasicna krempita, bar ne onakva kakvu vecina nasih domacica priprema... ovde je brasno zamenio zelatin, a sneg od belanaca tucena slatka pavlaka. Rezultat je penasta, lagana krempita, savrsena za vrele letnje dane koji nas ocekuju.


Krempita
(recept preuzet odavde)

Potrebno:
oko 350 gr lisnatog testa
1,5 l mleka sa manjim procentom masnoce
10 zumanaca
450 gr secera
50 gr zelatina
2 dl vode
4,5 dl slatke pavlake

Priprema:
Ukljuciti rernu da se zagreje na 200 stepeni.
Lisnato testo podeliti na dva jednaka dela. Razviti prvi deo testa u koricu velicine 35*25 cm (ili u zavisnosti od pleha koji planirate da koristite za krempitu), prebaciti je na poledjinu pleha (pleh nije potrebno podmazivati) i izbockati viljuskom. Peci u zagrejanoj rerni oko 10-ak minuta ili dok lepo ne porumeni. Pecenu koru nozem lagano povuci sa pleha na pripremljenu tacnu ili radnu povrsinu, a na pleh prebaciti drugu pripremljenu koru te i nju ispeci na isti nacin. Ostaviti kore sa strane. 

Zelatin preliti sa 2 dl hladne vode i ostaviti da nabubri.
Zumanca izmesati sa secerom i sa 2 dl mleka. Ostatak mleka staviti na vatru i ostaviti da provri. U vrelo mleko sipati smesu od zumanaca i, mesajuci, kuvati dok smesa ponovo ne provri i zapeni. Skinuti sa vatre, dodati nabubreli zelatin i zicom ili varjacom mesati dok se zelatin u potpunosti ne istopi u vreloj tecnosti. Ostaviti smesu da se prohladi a zatim je premesiti u frizider da se potpuno ohladi i stegne. Promesati smesu svakih 30-ak minuta. U pocetku ce smesa biti potpuno retka, nakon nekog vremena pocece da se hvata "korica" na povrsini a zatim ce smesa postajati sve gusca. Kad kuvana zumanca postignu gustinu pudinga smesa je spremna za mesanje sa slatkom pavlakom.

Izmiksati slatku pavlaku u cvrst slag, dodati zelatinastu smesu i sve zajedno dobro izmiksati najmanjom brzinom miksera. Smesa ce se malo razrediti ali stajanjem ce se stegnuti ponovo.

Jednu koru od lisnatog testa iseci na kvadratice a drugu staviti na dno pleha na kome su pripremane kore. Sipati fil preko kore u plehu, iseckanu koru poredjati po povrsini fila i ostaviti krempitu na hladnom par sati ili preko noci.
Pred sluzenje, po zelji, posuti secerom u prahu.

Verzija za stampu


* Mozete koristiti i masnije mleko ali u tom slucaju 2/3 mleka zamenite vodom, odnosno pola litre mleka izmesajte sa litrom vode.


46 comments:

  1. Bas ti je lepa!!!Volimo krempitu,pa cu je obavezno probati!!Pozzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Majo! Nadam se da ce vam se dopasti i ova verzija :)

      Delete
    2. Wish this recipe was in English. It looks amazing.

      Delete
  2. Malo priznanje - ja nikada nisam probala krempitu :)
    Ova tvoja baš lepo izgleda, mnogo mi se dopada dodatak slatke pavlake :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne mogu verovati da je nikada nisi probala!
      Meni domace krempite ne spadaju bas u top pet kolaca, bar ne one sa brasnom (gustinom) ali ova mi je super narocito leti, onako fino rashladjena. Mnogo mi je laksa i vazdusastija, a i sam ukus mi je lepsi nego kod tih standardnih recepata za domacu krempitu. Inace, ja sam luda za onim poslasticarskim krempitama i ova verzija me negde najvise podseca na njih iako svi kazu da poslasticari ne koriste zelatin i da ovaj recept nije ni nalik originalu. Ne znam, mozda se meni samo tako cini... no kako god, mi je obozavamo :)

      Ako probas javi kako je prosao tvoj prvi susret sa krempitom ;)

      Delete
    2. Opasno razmišljam da isprobam :)
      Raspitaću se kod poslastičara ovde za krem koji se tradicionalno stavlja, pa ako dođem do nekih informacija, javljam :)))

      Delete
    3. Obavezno javi :) I onda otvaramo poslasticarnicu ;)

      Delete
    4. Tina, jel imas te insajderske informacije? ;)

      Mihaela, secam se da si na starom blogu imala isto jedan dobar recept za malo drugaciju krempitu.

      Kod mene se kasica od mleka kuva tradicionalno sa brasnom ili gustinom, a zelatin u slicnoj kremi sam probala kada sam pravila princes krofne i na taj nacin sam izbegla dodavanje margarina ili putera u krem. Zelatin je dobra ideja kod ovih poslastica posto ove domace varijante najcesce cure, a ako ne cure, znaci da ima tona brasna.

      Delete
    5. Taci, ovo je isti taj recept za krempitu. Tamo sam imala i onu verziju VL sa Coolinarike za kremisimo krempitu i da znas da je i ona odlicna a dugo je nisam radila. Cim dodje na red preselice se i ovde ;)

      Dobra ti je ideja ovo sa zelatinom u kremi za princes krofne :)

      Delete
    6. Wish this was in English I would love to try it looks sooo good

      Delete
  3. Prelijepo i predobro izgleda :) Obožavam krempite :)

    ReplyDelete
  4. Ovaj recept me mnogo podseća po sastavu na krempitu koju je moja mama pravila ali nažalost nije ostavila recept. Moraću da probam da napravim pa ću znati da li je to to, znaću po ukusu. Mnogo mi se sviđa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da ce te vratiti ukusima detinjstva :)
      Moja mama je radila onu varijantu sa celim jajima i gustinom tako da je ova krempita za mene bila pravo otkrice i vrlo brzo potisnula mamin recept (sto je prava retkost kad su mamini recepti u pitanju) ;)

      Delete
  5. Nikad nisam radila sa zelatinom, ovo je prvi obimniji opis kako se radi sa njim koji sam nasla. Hvala.
    Da, nikad nisam razmisljala o tome da se gornja kora isece unapred, inace ne bi moglo drugacije. Krempita sjajno izgleda. Moracu da je napravim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dolce Fooda, ako stavljas zelatin u toplu smesu jednostavno je jer se vrlo lako istopi. Ako radis sa hladnim smesama, onda ga potopis da nabubri a zatim istopis u mikrotalasnoj ili na laganoj vatri i dalje umesas u hladnu kremu, slatku pavlaku ili sta god. Najvaznije da ti zelatin ne prokuva dok ga otapas.

      Obozavam kreme sa zelatinom a dugo sam imala problem sa ovim mesanjem u hladnu kremu tako da razumem o cemu pricas :)
      Pozdrav

      Delete
    2. Nekad nisam koristila gelatin.
      Onda je prava krempita.
      Kasnijih godina su poceli gelatin da lepse izgleda.

      Delete
  6. Radim kremšnite, ali one domaće, koje su prilično niske jer u kramu nikada ne stavljam nikakve dodatke. Ova tvoja izgleda krasno i vjerujem da se topi u ustima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I kod mene su pretezno nize jer je ovo stvarno poveliko parce i treba ga savladati ;) Ovaj put sam namerno radila ovu vislju varijantu da i vizuleno docaram poslasticarske krempite :)

      Delete
  7. Nikad ju nisam radila s želatinom ali ova tvoja izgleda senzacionalno.

    ReplyDelete
  8. Radila sam krempite,ali ne sa želatinom,ova mi baš dobro izgleda.

    ReplyDelete
  9. Savrsena kockica... moram priznati da ni ja nisam pravila krempitu, to su nekako uvek mama i baka radile, i to one prave sa domacim lisnatim testom i kremom koja se kuvala sa stapicem vanile, ali da znas da mi se bas svidja ova laganija verzija.:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da znas da ti je super ideja to sa stapicem vanile, sledeci put cu izgrecati jedan stapic ili ubaciti malo bourbon vanile :)
      A domace lisnato testo mi je jos uvek u grupi jela "misija nemoguce", ali trudim se ;)

      Delete
  10. Kockice precizno isecene, slike predivne, a krempita u laganoj verziji... ma sve mi se dopada.

    ReplyDelete
  11. Nisam nikada pokusala napraviti krempitu! Sada sam sigurna da cu probati :)

    ReplyDelete
  12. jako lijepo izgledaju, iako i ja radim po starom klasičnom receptu s brašnom

    ReplyDelete
  13. Divno izgleda :). Tako savršena kocka :).

    ReplyDelete
  14. Joj kako ti je lepa, naprosto ti zavidim. Ja krempitu obozavam i mogao bih je jesti svaki dan za doručak, ručak i večeru. I ja preferiram sa slatkom pavlakom, mada stavim i belanca od kojih napravim Italijanski šam, čisto radi sigurnosti i stabilnosti. A to da poslastičari ne koriste želatin u krempiti i sličnim poslasticama je čista laž. Pa želatin je naš najbolji prijatelj! :)

    Puno pozdrava i sve pohvale na divnom postu i receptu.

    Miroslav
    www.izmojekuhinjice.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Miroslave i dobrodosao :)

      Zainteresovao me je ovaj italijanski sam, nadam se da ce biti neko objasnjenje kod tebe na blogu?
      A zelatin mi spada u top 10 namirnica, kreme sa zelatinom su toliko lagane i prozracne da uopste ne razmisljam o negativnim stranama tog praha ;)

      Pozdrav

      Delete
  15. Preeeedivno izgleda,probaćemo je sigurno :)

    ReplyDelete
  16. How can I get this recipe in English? Looks wonderful and would like to make it.

    ReplyDelete
  17. “Cream Pie”

    Ingredients:
    350g puff pastry
    1.5l low fat milk
    10 egg yolks
    450g sugar
    50g gelatine
    200ml water
    450ml cream

    Instructions:
    Heat the oven on 200C
    Divide puff pastry into two equal parts. Place on the back of baking tin (around 35cm x 25cm), poke with fork – no need to oil it, and bake for 10min or until golden brown. Baked pastry put aside (gently slide off the tin with a knife), and bake the other layer the same way.

    Pour 200ml of cold water over gelatine and leave to bubble.
    Mix the egg yolks with 200ml of milk. Place the rest of the milk on fire and leave to boil. Pour the egg yolk mix in hot milk and cook, stirring, until it boils and bubbles. Take off the heat, add the gelatine and mix with a spoon until it’s all dissolved.
    Leave the mixture to cool and then place in fridge to cool and thicken. Stir every half hour. It will start loose, but after a while a thin ‘skin’ will appear on top, and it will thicken. When thickened, mix the cream into stiff peaks, add the other mixture to it, and combine well, mixing on the lowest mixer setting.
    It will become more runny again, but will thicken later.
    Place one layer of baked puff pastry in the tin they were baking on, pour the mixture in it, and place the other pastry on top (you can cut it in squares first).
    Before cutting cool for at least 2-3 hours, or even better overnight.
    Dust icing sugar on top before serving.

    ReplyDelete
  18. Za mene su najbolje krempite sa Bleda. Ali ova izgleda prekrasno. I ja se pridružujem pohvalama. Probaču sigurno.

    ReplyDelete
  19. Olá, sou do Brasil, e não consegui entender a receita, você poderia traduzir para o português para mim? Parece delicioso!!! Obrigada! Se puder mande por email.
    mariaisabel2107@hotmail.com
    Maria Isabel
    Brasil

    ReplyDelete
  20. Hello, do you have this recipe in English? The dish looks delicious!

    ReplyDelete
  21. Kako mislite 50 gr zelatine? 6 listica vagaju 10 grama. Da li je zaista potrebno 30 listica zelatine?

    ReplyDelete