Sunday, November 4, 2012

Rol pecivo

Ovaj recept stize sa Coolinarike i autor za njega kaze sledece: "pecivo koje ce vas oduseviti svojom mekocom, ukusom, izgledom i jednostavnom pripremom"... ja cu vam samo reci da sam ga pravila dva puta u poslednja tri dana :)

Rol pecivo
(recept preuzet odavde)

Sastojci:
850 g brasna
1/2 l mleka
1 kockica svezeg kvasca 
1 kasicica secera
2 pune kasicice soli
1 dl ulja

Premaz:
125 g maslaca/margarina
2 zumanca 

i po zelji: kulen, salama, sir...


Priprema:
U toplo mleko dodati kasicicu secera i kasiku brasna pa izmrviti kvasac. Ostaviti ga na toplom mestu da se aktivira.

U medjuvremenu izmesati brasno i so, dodati ulje a zatim i aktiviran kvasac te umesiti glatko testo. Ostaviti ga na toplom mestu dok se ne udvostruci. 
Nadoslo testo istresti na radnu povrsinu (nije je potrebno posipati brasnom) podeliti na 4 jednaka dela, svaki deo premesiti u lopticu a zatim loptice ostaviti da ponovo pocnu da narastaju. 

Izmiksati maslac/margarin sa dva zumanca.

Razviti prvu lopticu u pravougaonik (otprilike 35x50 cm). Premazati dobijeni pravougaonik cetvrtinom pripremljenog maslaca, a zatim posuti sitno rendanom salamom ili sirom (moze i bez punjenja) i krenuti uvijati sa krace strane dok ne dobijte rolnicu. Iseci rolat na truoglove koje mozete ostaviti prilepljene jedne za druge (znaci samo ih blago zaseci nozem da ostanu spojeni kao u originalnom receptu) ili ih blago razdvojiti (kao sto sam ja ovaj put uradila). Prebaciti rolnu ili pojedinacne trouglice u pleh oblozen papirom za pecenje i ostaviti na toplom mesto oko 20 minuta. U medjuvremenu ukljuciti rernu da se zagreje na 180 stepeni.

Premazati nadosla peciva lagano umucenim belancima ili jednim jajetom (ako je vas izbor za premaz bio cela jaja), posuti susamom i peci oko 25 minuta ili dok lepo ne porumene.

Verzija za stampu


* Recept je u nijansama izmenjen - kad sam ih prvi put pripremala sve sam radila prema receptu, danas sam se odlucila da peciva blago razmaknem jedna od drugih, nafilujem ih i da cela jaja, koja se navode u delu za premaz, zamenim za zumanca. Premaz sa celim jajima mi je bio nedovoljno sjedinjen a i belanca su se razlivala te sam resila da ih izbacim. Smesa sa zumancima mi se vise dopala, bila je kompaktnija, lepo se razmazivala i nista nije curelo. 

* Trouglice mozete seci da dobijete slovo V, znaci skroz spicaste ili (kao sto sam ja danas radila) u cik-cak da vam suzeni deo ne ide u spic vec bude za nijansu uzi od svog suprotnog kraja. 

I za kraj, potpisujem autora, ovo su zaista super jednostavna a odlicna peciva :)


10 comments:

  1. E pa mora da se proba kada naša draga Mihaela preporuči ! :-* Fantastično izgledaju!

    ReplyDelete
  2. Predivno izgleda, a vjerujem da je tako i ukusno :)

    ReplyDelete
  3. Ovo cu morati da isprobam. Slike su predivne, imam utisak da se sa njih oseca miris peciva. Pozdrav!

    ReplyDelete
  4. Lepe rolnice, enostavne in sigurno dobre.

    ReplyDelete
  5. Meni su peciva uvijek fina čim se premazuju maslacem :) Jako su lijepa!

    ReplyDelete
  6. vjerujem ti na riječ kako su ovo fantastična peciva jer tako i izgledaju

    ReplyDelete
  7. Hvala! Mene su ova peciva odusevila, stvarno im je tesko naci neku zamerku :)

    ReplyDelete
  8. This will making your metabolic process to form than estimable ones,
    and an Ab Workout contrive should be a full use you get now.
    So in determination, you can turn a loss body fat by doing some bully
    ab and ingeminate the physical exercise for 12 to 15 times.


    Here is my web blog - read the article **

    ReplyDelete