Sunday, January 13, 2013

Baklava

Svako ima neki svoj omiljeni recept za baklavu, moj je iz mamine sveske potpuno prilagodjen mom ukusu ;)

Da budem iskrena ne volim originalne baklave, po meni su preslatke i previse "mokre"... Naravno, volim da su malo sladje ali soka da ima tek toliko da ga upiju korice, ne treba parcici da plivaju u njemu.  Ako ste i vi istog misljenja mozda vam se dopadne ovaj recept :)

Baklava

Sastojci:
500 g tankih kora
 *****
4 jaja
300 g secera
2 dl jogurta
0,5 dl ulja
1 prasak za pecivo
 *****
250 g mlevenih orasa
4 ravne kasike prezli

Sirup:
6 dl vode
4 dl (350 g) secera
3 vanili secera
1 limun


Priprema:
Prvo pripremiti sirup: limun oprati i iseci na kolutove. Staviti limun u serpicu, dodati secer, vanili secer i vodu i kuvati dok ne provri i secer se istopi. Skinuti sa vatre i ostaviti da se ohladi.

Ukljuciti rernu da se zagreje na 180 stepeni.

Umutiti penasto jaja sa secerom, dodati jogurt, ulje i prasak za pecivo. Miksati kratko da se sastojci povezu.

Veliki, duboki, pleh podmazati uljem, dno i stranice. Staviti na dno jednu koru, premazati je sa malo smese od jaja i poklopiti novom korom. Ponovo premazati koru pripremljenom smesom od jaja i secera, posuti orasima i sa malo prezli, staviti koru i nastaviti premazivanje, posipanje i redjanje kora dok se sav materijal ne utrosi. Slozenu baklavu iseci na kocke, trouglove ili romboide, zaliti ostatkom smese od jaja i peci u zagrejanoj rerni 35-40 minuta ili dok povrsina lepo ne porumeni.

Izvaditi pecenu baklavu iz rerne, nozem preci preko rezova i zaliti ohladjenim sirupom. Ostaviti da se ohladi pa posluziti.





20 comments:

  1. Divno! Poslednjih dana se u mom okruženju baš mnogo polemiše oko toga koja je baklava prava baklava! Nisam verovala da mišljenja mogu da budu toliko različita :) I meni je lepo kad je malo suvlja, ali opet.. volim i one koje nisu takve :) Jednostavno, volim baklavu kakvu god! Ne znam da li si videla kod mene na blogu recept za čokoladnu baklavu, ako nisi pogledaj. To je jedna od onih stvari kojoj ne zameram što nosi ime baklave a ustvari to nije :D Korice su predivno hrskave, fil je unutra taman kako treba, a preliva se stavi stvarno tek da ogrezne pa bude taman i sočno kako treba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mislim da je tesko uci u trag "originalu"... verovatno turski recepti ali pretpostavljam da smo mi godinama malo odstupili od njihovog nacina pripreme i onda se otislo jos dalje, svaka kuca je ovaj kolac prilagodila svom ukusu, bas zato sam u uvodu i navela da je ovo moja verzija da ne bi posle morala odgovarati na pitanja ;) Videla sam i ovu tvoju cokoladnu, to cemo morati probati :)

      Delete
  2. Pravim vrlo slično ovoj tvojoj baklavi...recept sam davno dobila od moje kume i jedna od mojih pastorki kaže da joj je ovo najlepša baklava. Uživaj u njoj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozdrav tebi i tvojoj pastorki, dolazim na baklavu kad budete pripremale ;)

      Delete
  3. Meni su sve dobre...Tvoja sjajno izgleda!

    ReplyDelete
  4. nisam ju nikad radila i nisam ju dugo jela! super izgleda

    ReplyDelete
  5. Nisam nikada radila, što ne znači da je ne volim pojesti s vremena na vrijeme. Ja volim one mokre i jako slatke - zato i pojedeš sasvim malo, a to je i glavno obilježje svih orijentalnih slastica. No, kako je ne radim sama, mogu samo uživati u izgledu ove tvoje. I naravno, nemoj misliti da bih uopće i probala je odbiti da mi sada iskoči s ekrana:)) Sigurno je baš odlična.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znas da ja stalno pricam kako volim te orijentalne slatkise a kad malo bolje razmislim, s obzirom da svuda smanjujem secer, mozda to bas i nije istina :) Jedino ratluku sa orasima nemam zamerki, u tome bi se davila ;)

      Delete
  6. Divno izgleda! Baš po mom ukusu, s obzirom na to da nikako ne volim preslatke kolače. Obično ih baš prilagodim svom ukusu, a ova izgleda baš odlično! Zapisaću!

    ReplyDelete
  7. Odlično izgleda. Mada ja bih se za baklavu prodala ali ipak volim da je mokrija, agda mora curiti niz bradu inače to nije to.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovde u originalu ide kilogram secera i mislim litra vode, u tome komadi bukvalno plivaju ;)

      Delete
  8. Bu tatlı bir Türk tatlısıdır. Fakat bana çok değişik geldi sizin tarifiniz.Bu şekilde yapılmaz bizde Baklava tarifi http://www.kure.tv/yemek/524-damak-tadi/oktay-ustadan-baklava-tarifi/3-Bolum/52879/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ako sam dobro shvatila upucujete me na recept za pravu tursku baklavu? Hvala na tome, ali u uvodu stoji da je ovo moja verzija tog kolaca, onako kako moja porodica i ja volimo :)

      Delete
  9. Prekrasno izgleda iako ja volim i one tradicionalne, jako sočne ;) Ma glavno da je baklava :)

    ReplyDelete
  10. Volim da je sočna i ne toliko slatka uz čašu hladnog mlijeka :) Fotke su divne i baš mi se sad jede, uh :)

    ReplyDelete
  11. Ja sam ljubitelj baklave koju rijetko, ali ipak nekoliko puta godišnje pojedem i koliko god volim onu klasičnu uvijek mi je nekako preslatka i presočna i zato mislim da bi mi se ova tvoja verzija više svidjela. U svakom slučaju odlično mi izgleda !

    ReplyDelete
  12. Helplo friends, fastidious article and nice urging commented here,
    I am actually enjoying by these.

    Here is my web site ... health insurance

    ReplyDelete